Vergoedingen

We hebben in 2021 contracten met de volgende verzekeraars.

Zilveren Kruis – Interpolis – FBTO – Avéro – De Friesland – Pro Live
DSW – Stad Holland  – In Twente – ASR: De Amersfoortse – Ditzo
VGZ – Univé – IZA – UMC -IZZ

De behandelingen declareren wij direct bij de zorgverzekeraar en de zorg wordt volledig vergoed.

Voor 2021 hebben we geen contract afgesloten met:

CZ- OHRA/Delta Lloyd – Nationale Nederlanden – (IZZ)
Menzis – Anderzorg
iptiQ – Aon – Besured – National Academic- Promovendum
Zorg en zekerheid
Eno/salland – ZorgDirect
ONVZ – PNOzorg – VVAA

Let op:

Het is afhankelijk van uw zorgverzekeraar en welke zorgverzekering je hebt afgesloten hoeveel de eigen bijdrage is.

Het verschil tussen een naturapolis en een restitutiepolis is dat je bij een restitutiepolis vrije zorgkeuze hebt. Het maakt niet uit of de zorgverlener een contract heeft met de zorgverzekeraar. Bij een naturapolis wordt zorg alleen volledig vergoed bij een zorgverlener die wel een contract heeft met de zorgverzekeraar.

Een goede logopedist is niet altijd de logopedist waar jouw zorgverzekeraar een contract mee heeft gesloten!  Logopedisten maken zelf de keuze om een (niet acceptabel) contract wel of niet te tekenen!  Iedere logopedist krijgt van de zorgverzekeraars hetzelfde contract aangeboden, onafhankelijk van de kwaliteit die de logopedist biedt.

Tarievenlijst 2021

Onderstaande prijzen gelden:

  • Vanaf 1 januari 2021 tot 31 december 2021.
  • Wanneer de logopediepraktijk geen overeenkomst heeft afgesloten met uw  zorgverzekeraar of als de behandeling buiten de voorwaarden voor vergoeding door uw zorgverzekeraar valt, hanteren we onderstaande tarieven.
  • Logopedie is vrijgesteld van BTW.

Betaling

Wij hanteren de tarieven en de betalingsvoorwaarden volgens de richtlijnen van de NZa en de Nederlandse Vereniging voor Logopedie en Foniatrie. Logopedie zit in het basispakket van iedere verzekering.

Houdt u er rekening mee dat bij de leeftijd van 18 jaar en ouder eerst het eigen risico van de zorgverzekering wordt aangesproken.

Bij gecontracteerde zorg worden de behandelingen direct bij de zorgverzekeraars gedeclareerd.

Indien u bij een zorgverzekering bent aangesloten waarmee wij geen contract hebben  , krijgt u een nota via infomedics. Deze nota betaalt u aan Infomedics.  Daarna stuurt u de nota door naar uw zorgverzekering. Zij keren de vergoeding, waar u recht op heeft (afhankelijk van de polis die u heeft) aan u uit.

Bij verhindering dient u de afspraak minstens 24 uur van te voren af te zeggen, dat kan telefonisch (voicemail) of via de mail (contact). Indien u niet of niet tijdig afzegt, worden de kosten bij u in rekening gebracht. De zorgverzekeraar vergoedt deze kosten niet. U krijgt daarvoor een nota via Infomedics.

De betalingsvoorwaarden, opgesteld door de NVLF, zijn gedeponeerd onder aktenummer 159/2000 bij de arrondissementsrechtbank te Utrecht dd 29-05-2000 en zijn ter inzage in de Praktijk